تجلیل از حضور جهادی ها در مناطق سیل زده

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی از حضور جهادی و مؤثر طلاب و فضلای حوزه و همچنين ساير قشرهاي مذهبي در مناطق سیل زده تجلیل کردند.

معظم له با اشاره به این که هنوز مساله سیل مطرح است، گفتند: از تمامی کسانی که به داد سیل زدگان رسیدند، اعم از طلاب و فضلای حوزه و جوانان عزیز که به میدان آمدند و واقعا درخشیدند تشکر می کنیم.

ايشان افزودند: این عزیزان همه سختی ها و مشقت ها را به جان خریدند، به سهم خودمان از این بزرگواران تشکر می کنیم.

معظم له انگیزه جوانان و طلاب را از حضور در مناطق سیل زده، انگیزه های دینی و بسیار با ارزش توصیف کردند و گفتند: کسانی که این مبانی دینی را در جامعه تضعیف می کنند مرتکب خیانت بزرگی می شوند.

حضرت آیت الله العظمي مکارم شیرازی با بیان این که خدمات و امداد رسانی های اولیه به اندازه کافی صورت گرفته است، بر لزوم تسریع در روند ساخت و بازسازی مسکن سیل زدگان تاکید کردند.

ايشان پیشنهاد کردند: با توجه به شرایط تنگنای اقتصادی کشور و مشکلات موجود همه باید دست به دست هم دهند؛ پیشنهاد می شود اهالی هر مسجد در کشور متعهد شوند یک مسکن برای سیل زدگان بسازند و با توجه به كثرت مساجد در سراسر كشور اگر اين برنامه عمل شود قسمت عمدة مشكلات حل خواهد شد.

معظم له بر لزوم عبرت گرفتن از این حوادث تلخ تاکید و بر جلوگیری از ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تاکید کردند و اضافه كردند منازل فعلي را ممكن است اصلاح موقتي كرد و در آن سكونت نمود ولي منازل اصلي بايد در جاي امن ساخته شود تا حوادث تلخ گذشته تكرار نشود.

نظرات

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
سامانه پاسخگویی برخط(آنلاین) به سوالات شرعی و اعتقادی مقلدان حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی
تارنمای پاسخگویی به احکام شرعی و مسائل فقهی
آیین رحمت
انتشارات امام علی علیه السلام
خبرگزاری دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی